ďťż
STUKAJąCE SAMOREGULATORY ZAWORóW (CHYBA)




łyssy - So kwi 08, 2006 08:57
WITAM!
MAM NASTęPUJąCY PROBLEMIK:
OSTATNIO CO RAZ CZęśCIEJ PO PIERWSZYM ROZRUCHU AUTA PO DłUżCZYM PRZESTOJU (ZIMNY SILNIK) DAJE SIE SłYCHAć SPOD MASKI STUKANIE-TAKIE GłOśNE TYKANIE W RYTM PRACY SILNIKA.
PRZEJEżDZIłEM CAłą ZIME ODPALAJąC SILNIK NA NAJWIęKSZYCH MROZACH I TAKIE TYKANIE BYłO SłYCHAć KILKA SEKUND PO ODPALENIU, TERAZ JUż ZROBIłO SIę CIEPLEJ, A CORAZ CZęśCIEJ MI SIę ZDAżA żE GDY ODPALę TO TYKANIE CICHNIE DOPIERO GDY WYłąCZA SIE SSANIE.
ZAZNACZę JESZCZE żę W ZIMIE WYMIENIłEM OLEJ NA LOTOS SEMISYNTETIC.
CZYTAłEM W KILKU TEMATACH żE TO NIBY JAKIEś SAMOREGULATOTY I żE MAJą PRAWO STUKAć PARę SEKUND, ALE NIE MINUTę CZY DWIE.
W ZWIąZKU Z TYM MAM KILKA PYTAń DO FACHOWCóW:
-CZY TO STUKANIE JEST NIEBEZPIECZNE DLA SILNIKA?
-CZY TO MOżE MIEć ZWIąZEK Z TYM MASłEM POD KORKIEM WLEWU OLEJU(KROPELKI WODY)ZAZNACZAM żE NIE UBYWA MI PłYNU CHłODNICZEGO ANI OLEJU, A JEżDżę ZAZWYCZAJ NA KRóTKICH ODVINKACH 10-15KM
-CZY RODZAJ OLEJU MA NA TO WPłYW
-W KOńCU ILE KOSZTUJE NAPRAWA/WYMIANA TYCH SAMOREGULATORóW I CO MI RADZICIE?
Z GóRY DZIęKI ZA POMOC

PS: MóJ SILNIK TO 1.3 NZ '91 PRACUJE NA BENZYNIE





robal264 - So kwi 08, 2006 14:33
ja nie wiem co do konca mozna by ci poradzic ale wymiana samorogulatorow czy jak kto woli popychaczy hydraulicznych bo chyba tak to sie fachowo nazywa nie jest trudna ale napewno chwile ci zajmie i trzeba umiec ustawic zaplon. Sam komplet reparacyjny czyli 8 popychaczy kosztuje okolo 240zl do tego najlepiej wlac nowy olej,nowy filtr bo stary tylko wymiesza ci syf z olejem i uszczelke pod pokrywa klawiatury. Rozbierasz rozrzad wyjmujesz walek i wyciagasz popychacze, najlepiej pojedynczo, nowe (prawie na 100% bo nie jestem pewny,jest pelny oleju ktory musisz wycisnac w np imadle (byl on potrzebny do testu w fabryce) prosta sprawa naciskasz na sam srodek samoregulatora np srubka (jak kupisz to bedziesz wiedzial gdzie ) az wyleci olej, i tak kazdy jeden. Jak zalozysz takie prosto z pudelka to auto nie zapali, zreszta wyciagniesz stare i zobaczysz ze lekko wejdzie w nich tloczek do srodka,a nowego sie nie da bedzie twardy jak cholera. Dalej to juz prosta sprawa, zakladasz walek, smarujesz miejsca gdzie przychodza jego mocowania lekko olejkiem i skrecasz, tylko ze tu trzeba pamietac kolejnosc skrecania, napewno zaczyna sie od srodka walka pozniej dopiero brzegi ale to to juz moze ktos inny ci powie bo ja nie pamietam

Reszta to juz tylko ustawienie zaplonu na znaki wiec to trzeba zrobic bardzo uwaznie i fachowow powodzenia

P.S. chyba ze to ktoras z panewek, wejdz pod auto i posluchaj jak tlucze u dolu to moze byc problem: mozna to sprawdzic, zlej olej,odkrec miske wyciagaj po kolei panewki i zobacz, nowe powinny byc idealnie gladkie. Trzeba tylko pozniej zakupic uszczelke pod miske:)



łyssy - So kwi 08, 2006 15:15
nie powiem-dość szczegółowo naświetliłeś mi całą sprawe, ale jak mi przyjdzie do wymiany popychaczy to na pewno sam sie za to nie wezmę:-)



robal264 - So kwi 08, 2006 18:36
najwazniejsze ze wiesz o co chodzi a dlatego tak szczegolowo bo jak wymiesz sam to bedzie Cie to duzo mniej kosztowac niz w warsztacie, tylko troche pomyslunku przy robocie i bedzie ok

Pozdrowka
Powered by WordPress, ©